Monday, August 23, 2010

tips mendapatkan si dia kembali

• tunjukkan kekuatan diri



yes, perempuan memang perlukan perhatian dari seorang lelaki. i ulang, perlukan perhatian BUKAN simpati. wake up please. janganlah tunjuk yang you guys tu lemah sangat and terlalu bergantung pada dia. kononnya you guys tak boleh hidup tanpa dia. kononnya you guys akan demam bila sehari tak dengar suara dia. please jangan buat macam tu. tunjukkan you guys boleh berdiri atas kaki sendiri tanpa dia. barulah lelaki akan rasa tercabar and dia akan bangga mendapat seorang girlfriend yang pandai berdikari.


• kekalkan hubungan yang baik dengan keluarga si dia


ini ibarat kunci emas yang you guys perlu jaga. cuba-cubalah dekatkan diri dengan family dia. jangan terlalu malu sampai family dia rasa you guys menyusahkan. depan keluarga dia pun, you guys kena tunjuk yang you guys ni perempuan yang suka berdikari and tak terlalu bergantung dengan si dia. barulah bakal mertua rasa yakin yang you guys adalah calon isteri terbaik untuk anak dia.


• lupakan kisah lama


dah banyak sangat zaman sekarang ni, punca perhubungan putus di tengah jalan adalah ‘ungkit’. dendam atau sakit hati tak akan bawak ke mana-mana. tak ada faedah, tapi sakit hati yang bertambah-tambah. cubalah lupakan masa lalu, jangan tersalah cakap hingga membuatkan si dia terusik hati. bersemuka lah dengan dia, dan bersepakat untuk membuang yang keruh dan ambil yang jernih. mana tahu si dia boleh terima?


• biar dia rasa kehilangan


bila ada perselisihan faham, jangan cepat sangat call, menghantar atau tersalah hantar sms, e-mail atau apa saja bentuk komunikasi. elakkan daripada menghubungi dia setiap hari. bagilah masa untuk dia dan diri you guys sendiri. fikirkan cara terbaik untuk selesaikan masalah. kalau you guys terus menerus call and sms dia pujuk rayu atau menambahkan sengketa, confirm si dia akan hilang rasa hormat dekat you guys. so, biarkan si dia rasa kehilangan you guys beberapa hari, atau kalau perlu, beberapa minggu dan beberapa bulan. heh.


• buang sikap mengongkong


kalau betul you guys kuat control atau TERcontrol, buang lah jauh-jauh. ini lah cara yang paling berkesan untuk mendapatkan si dia balik. bagi lelaki, masa dia bujanglah masa enjoy nya, bila dah kahwin, dia akan menjadi yang terbaik buat you guys. tapi, kalau perangai dia keterlaluan sangat bila you guys tak control, tinggalkan je. haha.


fuhh. sebenarnya ada banyak lagi tips untuk mendapatkan si dia kembali. tapi i rasa macam readers semuanya dah besar, dah matang, ada akal fikiran yang Allah SWT bagi, so i percaya, you guys boleh fikirkan sendiri and ikhtiar. yang penting, dekatkan diri dengan Allah SWT, doakan supaya hubungan you guys selalu dalam keadaan yang baik. insyaAllah.

No comments:

Post a Comment