Sunday, August 15, 2010

Bahasa tubuh lelaki apabila jatuh cinta

Apakah si Dia sekadar menyukai atau sangat tertarik dengan Anda ? Hal ini boleh diketahui dari bahasa tubuhnya. Mengerti erti bahasa tubuh lelaki boleh mempermudah Anda berkomunikasi dengannya.

Berikut erti dari empat bahasa tubuh lelaki.


1. Dia memandang mata Anda lebih dari dua kali

Jika ada seorang lelaki terlihat memandangi mata Anda lebih dari dua kali, tandanya ia memeriksa keadaan di sekeliling, apakah Anda sendirian, bersama teman, atau bersama pasangan.


Lalu, jika ia melihat Anda lebih dari tiga kali, tandanya ia sangat berminat, dan ingin mendekati Anda. Menurut Janine Driver penulis buku “You Say More Than You Think, meskipun lelaki tidak mendekati tetapi jika ia memandang wanita berkali-kali, tandanya ia sangat tertarik.


2. Mendekatkan wajahnya


Ketika seorang lelaki tertarik pada seorang wanita, ia akan memasuki ruang peribadi. iaitu dengan meletakkan wajahnya dekat dengan wajah Anda saat berbicara. Menurut Driver, lelaki akan mendekatkan wajahnya pada wanita yang dia suka lebih dari biasanya, jika ingin menjadikan wanita itu orang yang special. (hal ini juga berlaku bagi wanita… )


3. Berbicara perlahan dan lembut


“Saat tertarik pada seseorang, lelaki akan berbicara 25 % lebih perlahan dan lembut dibandingkan saat berbicara normal,” kata Greg Hartley, lulusan U.S. Army Interrogation School dan penulis “Date Decoder”. Jadi, jika ia berbicara seperti menggantung pada setiap kata, sebenarnya ia ingin melihat reaksi dan mendengar cerita Anda.

4. Berusaha menyentuh

lelaki yang berusaha menyentuh dan selalu berusaha untuk berdekatan merupakan tanda-tanda ia sedang jatuh cinta. Ia akan berusaha menyentuh tanpa disedari. Hal itu menggambarkan keinginannya untuk melindungi Anda melalui sentuhannya. Hahahaha…(bukan sentuhan nafsu..anda boleh menilainya)

No comments:

Post a Comment