Friday, November 26, 2010

Ego Mengaburi Cinta

Orang kata cinta itu buta. Fair enough, but what if perasaan cinta seseorang itu yang membutakan realiti? Mr Brute bukan nak berbunyi pessimistic tapi hakikatnya, the longer we get held back maka makin hampirlah untuk menjadi bujang tua bagi laki dan kalau kaum hawa andartulah jawabnya…


Kali ini article yang berbentuk exposé yang applies to lelaki dan wanita tentang sebab-sebab seseorang itu keras hati untuk membalas cinta. This is for the sake of oneself agar dapat menjimatkan masa, tenaga, mendapat ketenangan minda dan hati serta tiada pembaziran tenaga batin from wasteful wet dreams.

One of the main reasons senang saja. Sebab dia hot. Let’s face it, she or he is a living wet dream. Jadi tak salah untuk expect an air of ‘perasan bagus’ yang memang menyampahkan. Ramai pasti dah menjilat bontot dia so standard la hati individu ini pun dah jadi seteguh Tembok Cina. In this case Mr Brute sarankan dua benda, treat yourself with respect and ciao.

Kenapa perlu menjatuhkan maruah anda demi seorang insan? Memang dalam satu hubungan cinta kita kena lower our ego to prove our sincerity. But it does not include menjadi hanjing dan terhegeh –hegeh dahagakan attention dan kasih someone. Learn this phrase by reciting every day, “I love myself first” Bila kita mula meletakkan value pada diri kita maka barulah orang lain pun interested sebab we are different than the rest. Tapi kalau itu tak berjaya maka ambillah iktibar kata-kata seorang pemancing yang hilang tangkapan,” there are other fish in the sea”

Seterusnya pula, adalah situasi di mana jejaka atau wanita yang hakikatnya, ‘He/She is just not into you’
Cinta tak boleh dipaksa. Kalau cerita Hindustan maybe sometimes after a bit of singing dan guling-guling atas bukit the girl would eventually fall for you, but that is in movies.

Dalam kes ini, anda perlu sedar yang it’s time to back off and give space. Rujuk kembali nasihat pada awal tadi dan juga tak salah untuk menukar menjadikannya kawan sahaja. You will never know he/she might fall for you for who you are. Tapi jangan jadikannya motivasi palsu untuk berkawan kerana isi hati anda pasti terbongkar. Instead by being charming to the person, kawan-kawan mereka pasti akan bertanyakan tentang anda and you have someone to say good things about you.
Akhir sekala adalah mereka yang dikategorikan sebagai when someone is still not ready to fall in love. One must realise that you can never change a person. Kita hanya boleh influence pendapat mereka tentang satu idea dan dalam konteks ini ialah hubungan intim. But that is all you can do, which is hoping they will reciprocate.

Love is a strong emotion because it involves faith. Buktikan apa itu erti cinta dan always remember that it is a learning process. Sekiranya jodoh anda tak kesampaian, you can give up on him/her but never on love. It is a pure emotion, jangan kotorkannya dengan ketidakikhlasan.

MrBrute rasakan bahawa memang perasaan ego itu boleh mengaburi cinta. Sikap jual mahal memang meluatkan. Tapi itu tak harus jadikan alasan untuk membenci seseorang. Takkan sebab tak dapat terus benci because that’s not the right thing to do. Jadi ego ini tak semestinya datang dari ‘target’ anda kerana ia mungkin wujud dalam diri sendiri kerana tak mahu mengaku kalah.

Be truthful to yourself. You will definitely know when it is time to just ciao.
Pastikan anda mengunjungi laman kami, www.setelkahwin.com untuk membantu di dalam perancangan majlis perkahwinan anda. Jangan lupa juga untuk mendaftar sebagai Member/Vendor bagi mendapatkan info-info terperinci tentang urusan yang berkaitan dengan hal ehwal perkahwinan.  Dan jangan lepaskan peluang untuk menyemak senarai direktori perkahwinan kami yang telah mencecah lebih daripada 3500 penyedia-penyedia khidmat perkahwinan di seluruh Malaysia…!

No comments:

Post a Comment