Tuesday, December 14, 2010

10 'point' yang dicari LELAKI

lelaki tergila-gila pada wanita cantik dan seksi? Itu normal, tapi tak cukup cantik dan seksi saja untuk membuat lelaki tergila-gila. Ada kalanya seorang lelaki akan bosan punya kekasih cantik dan seksi namun tak boleh diajak bicara. Wanita semacam ini hanya untuk dikagumi, namun tak akan duduk di urutan pertama wanita yang akan dipilih untuk menjadi pasangan hidup. Nah berikut ini adalah 10 point dari wanita yang dicari oleh para lelaki
.
1. Wanita Boleh Kawal EmosiPada dasarnya semua wanita cenderung mengomel. kekasih yang baik tahu bila waktunya untuk menahan marah dan bila waktu yang tepat untuk mengeluarkannya. Beberapa perilaku lelaki kerap membuat wanita terganggu, hal ini lah yang kerap menyebabkan perselisihan. Pada kesalahan-kesalahan kecil usahakan untuk bicarakan secara baik-baik, tak perlu bernada tinggi. lelaki akan lebih mudah mendengarkan wanita dalam nada yang lembut.

2. Wanita yang Satu Hati soal SeksSeks boleh menjadi masalah yang paling penting dewasa ini. ketidakserasian dalam masalah seks boleh menjadi masalah dalam hubungan Anda. Seorang kekasih yang hebat sedikitnya mengerti selera seksual kekasihnya. bukan bererti menurut secara keseluruhan dan menuruti semua hasrat sang kekasih. Tapi setidaknya mengerti, berkomunikasi secara terbuka dan boleh mengimbangi serta mengendalikan menjadikan ia hal yang positif. tapi kena jaga juga batas agama.

3. Wanita yang Menghargai Kepribadian KekasihnyaSecara tak sedar kadang2 sifat lelaki berubah sesuai dengan keinginan kekasihnya. Sifat-sifat dan kebiasaan ala lelaki menjadi berkurang atau hilang sama sekali karena perintah pasangan. Nah, kekasih semacam ini biasanya akan dihindari lelaki. Walau cinta mati pada kekasihnya, seorang lelaki tetap merasa perlu waktu untuk berkumpul dengan teman-teman lelakinya. lelaki dan Wanita ada kebiasaan masing-masing yang sangat berbeza. Hargai perbezaan masing-masing dan berikan waktu untuk kehidupan lain di luar kisah asmara Anda. Kekasih yang dengan penuh pengertian memberikan waktu bahkan menyokong jika kekasihnya hang-out bersama teman-temannya akan membuat lelaki semakin tergila-gila.

4. Wanita yang berdikari
Tak ada seorang lelaki pun yang ingin menjadi 'baby sitter' untuk pasangannya. lelaki lebih suka wanita yang boleh berdikari bahkan boleh bekerja dan memenuhi keperluan hidupnya dengan usahanya sendiri. Ia membuatkan lelaki merasa ada tempat untuk mengurangkan tekanan apabila mendapat masalah. tetapi, walau sejauh manapun anda berdikari , sesekali lelaki juga ingin merasa diperlukan. namun boleh saja bergantung kepada lelaki tetapi jangan keterlaluan sekadar untuk bermanja2 atau meminta tolong. Selain itu, seorang wanita yang berdikari sukar dikawal. dia boleh mengatur sendiri hidupnya dengan baik dari aspek kewangan atau emosi. dia juga boleh mengawal rasa rindu walaupun lelaki berjauhan darinya.

5. Wanita yang Menghormati KekasihnyaIni hal yang penting. lelkai senang ada kekasih yang menghormati dan menghargainya sebagai lelaki. contohnya adalah wanita selalu mendengar pendapat lelaki tersebut walaupun bercanggah dan selalu berada disisi pasangan. wanita hendaklah menjaga maruah dan hal peribadai pasangan dan tidak memalukannya di depan kawan2 mereka.

6.wanita yang menjadikan lelaki lebih baik
Pada dasarnya setiap lelaki yang memiliki kekasih atau istri yang hebat akan berkata pasangannya lah yang membuatnya ingin menjadi orang yang lebih baik. Tak perlu kata-kata atau tindakan untuk membuat si lelaki merasa demikian. Hal tersebut terjadi begitu saja tanpa disadari.Secara outomatik lelaki akan berusaha memperbaiki hidupnya, lebih perhatian pada adik perempuannya, berusaha mengatur hidupnya lebih baik, dan melakukan berbagai hal untuk membuat dirinya lebih baik. Secara tak sadar si lelaki kadang-kadang juga tak menyedari apa motivasinya melakukan itu semua. Well, itu semua pastinya karena cinta!

7. Wanita yang CerdasSeorang wanita yang cerdas punya berbagai cara agar membuat lelaki tidak merasa bosan ketika berada di dekatnya. Ia akan selalu memberikan kejutan kecil yang mungkin tak pernah Anda duga. Seorang wanita yang cerdas tentunya juga memiliki wawasan yang luas di luar masalah kecantikan dan model baju terbaru. Para lelaki tentunya akan sangat senang jika memiliki lawan bicara yang bisa merespon dengan baik topik yang dibicarakan.

8. Wanita Cepat Akrab Dengan Teman dan Keluarga Kekasihnyakekasih yang hebat tak sekadar mau membantu ibu Anda di dapur, mendengarkan cerita ayah Anda dan hang out bersama teman-teman Anda. Ia melakukan hal tersebut bukan hanya untuk menyenangkan kekasihnya, tapi benar-benar menikmati kegiatan tersebut dan melakukannya dengan sepenuh hati. kekasih yang baik sangat menghargai orang-orang yang dianggap penting oleh kekasihnya.Dia juga tak akan meminta lelaki pujaan hatinya untuk menjauhi teman-teman dekatnya. Ketika teman kepada kekasihnya sedang patah hati, pasangan yang baik akan menyarankan lelaki itu untuk mengajak sahabatnya pergi bersenang-senang. Bukti bahwa kekasih Anda demikian adalah, teman-teman Anda tak akan bersikap negatif atau terkesan berat hati jika kekasih Anda akan hang-out bersama mereka.

9. Wanita yang CantikMungkin ini adalah hal yang biasa, tapi juga penting. Layaknya istri, kekasih yang hebat juga pastinya ingin selalu terlihat cantik di mata kekasihnya. Bukan hanya untuk Anda setidaknya untuk dirinya sendiri. Ia selalu berusaha untuk tampil sebaik mungkin. Ingat, cantik bukan berarti ia harus berdandan bak model dunia. Yang penting bersih, serasi dan sesuai dengan keadaan.

10. Wanita yang Mencintai Sepenuh HatiJika Anda menemukan wanita yang mencintai Anda dengan sungguh-sungguh, apa adanya dan tanpa ragu2 sebaiknya jangan sia-siakan dia. Wanita yang tidak berusaha mengubah kekasihnya sangat sulit untuk ditemukan. Tentu saja setiap orang punya kebiasaan yang menjengkelkan tapi, jika ia mencintai Anda sepenuh hati, ia pasti akan berusaha memakluminya. Cara lain untuk mengetahui ia sangat mencintai Anda adalah coba perhatikan cara ia memandang dan memperlakukan Anda. Jika Anda tak merasakan getaran-getaran cinta sebaiknya jangan dipaksakan. Jika ia mencintai Anda, sedikit hal remeh boleh jadi penting untuknya.

Nah itulah sepuluh point yang sepatutnya diketahui para wanita dan para lelaki pun harus mengetahui bagaimana mengungkapkan cinta .

No comments:

Post a Comment